Pilne!!!!
Prosiłabym o szybką pomoc

Rabatka w kształcie trójkąta o przyprostokątnych 5i 12m obsadzono bratkami. Kwiaty sadzono wzdłuż krawędzi rabatki co 1m, zaczynając od wierzchołka kąta prostego. Ile sadzonek bratków użyto do obsadzenia rabatki??


Dziękuję ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:00:51+01:00
A=5m
b=12m
c=?
szukane :
ilość bratków jeśli rosną co 1m?
musimy obliczyć 3 bok trójkąta
a2 +b2=c2
25m2 +144m 2=c2
c2= 169m2
c=13m
obliczamy obwód=a +b +c
ob= 5m+12m+13m
ob=30m
ilość bratków=30m:1m=30
odp:trzeba posadzić 30 bratków.
2010-02-08T11:05:57+01:00
Przeciwprostokątna a²+b²=c²
5²+12²c²
25+144=c²=169
c=√169=13

obwód 5+12+13=30
30÷1=30