Odpowiedzi

2010-02-08T11:07:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MAl=27u
Al2O3+3H2-->2Al+3H2O
2*27g Al---------3 mole wody(dane z reakcji)
xg Al------------0,6 mola wody(dane z treści zadania)
x=2*27*0,6/3
x=10,8g Al
PROSZĘ BARDZO
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:10:06+01:00
2 Al +3 H2O
2 *27g Al------------3mole H2O
54g Al----------3 mole H2O
x----------------0,6mola
x=54g *o,6 mola/3mole
x=10,8g
odp:otrzymamy 10,8 g glinu.
2010-02-08T11:15:04+01:00
2*27Al-----------3 mole H2O
xAl------0,6mola H2O
x=2*27*0,6/3=10.8g Al