Pisanie ze słuchu

Halina i Wojtuś jadą na wakacje do babci na wieś. Babcia ma duży ogród i sad.
W ogrodzie na grządkach rosną różne warzywa. Dzieci będą pomagać babci w pieleniu chwastów. Razem ugotują zupę ogórkową i zrobią sałatkę jarzynową . Wieczór napiją się herbatki z sokiem porzeczkowym.

Wypisz z dyktanda 5 czasowników

3. Do podanych rzeczowników dopisz liczbę mnogą:
sad - ......................
ogród - .........................
dom - ............................
dziewczynka - ........................
tulipan - ...........................

4.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym
jasny - ..........................
młoda - .......................
wysoki - .......................

Rozwiń zdanie

Pociąg jedzie
..............................................................................................................

Do podanych rzeczowników dopisz odpowiednie przymiotniki

róża - ................... czereśnia - ...........................
koleżanka - ....................... pień - .................................





Uzupełnij zdania odpowiednimi czasownikami

Dzieci ........................ na wycieczkę.
Mama ......................... smaczny placek z jagodami.

Napisz w porządku alfabetycznym następujące wyrazy

Zeszyt, blok, siostra, maki, cukierki

.........................................................................................................

Napisz tytuł i autora książki, którą ostatnio czytałeś

..........................................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:08:30+01:00
5 czasowników: jadą, ma, rosną, będą, ugotują


3. sad-sady
ogród-ogrody
dom-domy
dziewczynka-dziewczynki
tulipan-tulipany

4. jasny-ciemny
młoda-stara
wysoki-niski

Pociąg jedzie bardzo długo przez największe miasta Polski.

róża-pachnąca
czereśnia-słodka
koleżanka-miła
pień-gruby

Dzieci jadą na wycieczkę.
Mama gotuje smaczny placek z jagodami.


blok,cukierki,maki,siostra,zeszyt

Ale to już zależy od ciebie jaka książka. Zmyśl sobie ;]. Np. A.A.Milne Kubuś Puchatek xd ;]
1 5 1
2010-02-08T12:14:56+01:00

Wypisz z dyktanda 5 czasowników
jadą,rosną,napiją się,zrobią,pomagać

3. Do podanych rzeczowników dopisz liczbę mnogą:
sad - sady
ogród -ogrody
dom -domy
dziewczynka -dziewczynki
tulipan - tulipany

4.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym
jasny - ciemny
młoda - stara
wysoki - niski


Pociąg jedzie
Nowoczesny pociąg bardzo szybko jedzie po torach, w kierunku Warszawa-Poznań.

Do podanych rzeczowników dopisz odpowiednie przymiotniki

róża -czerona
czereśnia - dojrzała
koleżanka -miła
pień - gruby

Uzupełnij zdania odpowiednimi czasownikami

Dzieci jadą na wycieczkę
.
Mama przygotowuje smaczny placek z jagodami.

Napisz w porządku alfabetycznym następujące wyrazy

Zeszyt, blok, siostra, maki, cukierki
blok,cukierki,maki,siostra,zeszyt

Napisz tytuł i autora książki, którą ostatnio czytałeś

,,Jesienna miłość''--Nicolas Sparks
1 5 1