1.Rozpoznaj i wpisz nazwę rodzaju transportu na podstawie jego opisu

Transport wykorzystywany przede wszystkim w przewozach pasażerów na dużą odległości. Charakteryzuje się dużą prędkością przemieszczania.
......................
Jeden z najstarszych i najtańszych rodzajów transportu. W Polsce odgrywa bardzo małą rolę. Wykorzystywany głównie do przewozu towarów masowych.
...................
Transport wykorzystywany zarówno do przewozu towarów, jak i osób na średnie odległości. W Polsce maleje jego znaczenie pod względem przewozu pasażerów.
......................
Transport wykorzystywany przede wszystkim do przewozu towarów na bardzo duże odległości. Charakteryzuje się niewielką prędkością przemieszczania. W przewozach pasażerskich ma niewielkie znaczenie.
............................
Transport wykorzystywany zarówno do przewozu towarów, jak i pasażerów. Jego zaletą jest podróż "od drzwi do drzwi". W polskim transporcie lądowym ma największe znaczenie.
......................



Dodatkowo:
Wymień ładunki, które dominują w przewozach transportem morskim w naszym kraju.
.....................................................

2

Odpowiedzi

2010-02-08T11:24:52+01:00
1 transport lotniczy
2transport wodny
3 transpotr kolejowy
4
5transport samochodowy tiry
tego czwartego nie wiem
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:37:37+01:00
1.-lotniczy,
-wodny (statkami,barkami-rzeczny),
-kolejowy,
-morski,
-samochodowy,

Dodatkowo : podejrzewam że kontenery z różną zawartością np. samochody, związki chemiczne(nawozy)
18 3 18