Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T12:39:56+01:00
Witaj
dane: V1=30l, t1=20*C, V2=10l, t2= 80*C, d= 1kg/l
szukane: tk

Ponieważ dla wody d=1kg/l V1=30l ma masę m1=30kg, a V2=10l ma masę
m2=10kg.
Po zmieszaniu wody zimnej i ciepłej ustala się taka temp. końcowa
tk, że ciepło oddane Qo przez wodę ciepłą jest równe ciepłu pobranemu Qp
przez wodę zimną.
Qo = m2*cw*[t2 - tk]
Qp = m1*cw*[tk - t1]
Qo = Qp czyli m2*cw*[t2 - tk] = m1*cw*[tk - t1] upraszczamy przez cw
10kg*[80*C - tk] = 30kg*[tk - 20*C]
800*C - 10tk = 30tk - 600*C
40tk = 1400*C
tk = 35*C
pozdrawiam
czarnadziura
1 5 1
2010-02-08T12:41:37+01:00
T=(T1*V1+T2*V2)/(V1+V2)=(20*30+80*10)/(30+10)st.C=1400/40st.C=35st.C
2010-02-08T15:09:17+01:00
Dane:
V1=30l, t1=20*C, V2=10l, t2= 80*C, d= 1kg/l
Szukane:
tk
Rozwiązanie:
Dla wody d=1kg/l V1=30l ma masę m1=30kg, a V2=10l ma masę
m2=10kg.
Po zmieszaniu zimnej i ciepłej wody ustala się temp. końcową
tk, że ciepło oddane Qo przez wodę ciepłą jest równe ciepłu pobranemu Qp przez wodę zimną.
Qo = m2*cw*[t2 - tk]
Qp = m1*cw*[tk - t1]
Qo = Qp czyli m2*cw*[t2 - tk] = m1*cw*[tk - t1] upraszczamy przez cw
10kg*[80st.C - tk] = 30kg*[tk - 20st.C]
800st.C - 10tk = 30tk - 600st.C
40tk = 1400st.C
tk = 35st.C