Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T13:04:25+01:00
Są to 3 z 23 parków narodowych Polski
Kampinoski - województwo mazowieckie
-wydmy najlepiej zachowane w europie
-bagna porosniete roslinnoscia łąkowa i lasami z przewagą olchy sosny i dębu
-zwierzeta; łoś, bóbr, ryś
-ptaki;perkoz, czapla, bocian czarny i bialy, łabędz, krogulec, kobuz, czajka, żuraw, bażant, orlik krzykliwy, orzeł bielik

biebrzański - dolina biebrzy
występuja tu zbiorowiska wodne; bagna, torfowiska, szuwary porosniete częsciowo lasem olchowym, brzozowym wystepuje tu
brzoza niska wierzba lapońska, gniadosz królewski.
ptaki; batalion, żuraw, rybitwy, puchacz, orlikkrzykliwy, sowa błotna
ssaki- łoś , nietoperz w podziemnych budowlach wojskowych

poleski - woj. lubelskie
tren podmokły i bagienny, wystepuje tu wiele roslin chronionych min.storczykowate, widłaki, turzyca torfowa, lepnica litewska
ryby; karp, lin, płoc, wzdręga, szczupak, okoń wegorz
gady; żółw blotny
ptaki; orzel przedni, bielik, gęś gęgawa, puchacz, bocian czarny,
ssaki; gronostaj, wydra, łos, wilk, bóbr
14 3 14
2010-02-08T15:46:08+01:00
Parku Kampinoskiego - wydmy, bagna, bory sosnowe, torfowiska, łoś, chamedafne północna(relikt);
Parku Biebrzańskiego - bagna, roślinność bagienna, ptactwo wodne (m.in. żuraw, czapla siwa), bóbr, łoś;
Parku Poleski - rzeźba polodowcowa, jeziora krasowe, torfowiska, bagna
4 4 4