1)Przyporządkuj pojęcia właściwym opisom...:witamina D3, błonnik pokarmowy, aminokwasy, żelazo, witamina C, jod..
A)zapobiega powstawaniu nowotworu jelita grubego, chroni przed zaleganiem i gniciem pokarmu.....
b)liczba i rodzaje tych cząsteczek są podstawowym kryterium podziału białek na pełno i niepełnowartościowe.....
c)na stan zębów wpływa nie tylko higiena, ale także właściwa dieta, w której nie może zabraknąć tego składnika....
d)Odgrywa ważną rolę w ochronie organizmu przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, znajduje się między innymi w owocach cytrusowych.....
e)Bierze udział w wytwarzaniu hormonów niezbędnych do wzrostu..
2) zaznacz prawidłowe zakończenie zdania ...
WŁAŚCIWYM ZALECENIEM W WYPADKU DŁUGOTRWAŁEJ TERAPII ANTYBIOTYKOWEJ BĘDZIE ...
A)podawanie odpowiednich preparatów, które uzupełnią brak flory bakteryjnej w jelicie grubym.
b)nie podawanie witamin w trakcie leczenie.
c)podawanie witamin, które uzupełnią powstałe braki..
d)podawanie podczas kuracji witamin, które uzupełnią powstałe braki, a po jej zakończeniu odpowiednich preparatów, które uzupełnią brak flory bakteryjnej w jelicie grubym.
3) przyporządkuj nazwom odcinków przewodu pokarmowego właściwy opis...
jama ustna, żołądek, dwunastnica, jelito grube....... uchodzą tu przewody wątroby i trzustki..wstępne trawienie cukrów...wstępne trawienie białek...wstępne trawienie witamin..wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin..
pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-08T12:35:27+01:00
1) a)błonnik pokarmowy
b)aminokwasy
c) witamina D3
d)witamina C
e)jod
2)a)
3)jama ustna-wstępne trawienie cukrów
żołądek-wstępne trawienie białek
dwunastnica-uchodzą tu przewody wątroby i trzustki
jelito grube-wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin
36 4 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T12:43:13+01:00
Zad.1
A)zapobiega powstawaniu nowotworu jelita grubego, chroni przed zaleganiem i gniciem pokarmu.....błonnik pokarmowy


b)liczba i rodzaje tych cząsteczek są podstawowym kryterium podziału białek na pełno i niepełnowartościowe.....aminokwasy


c)na stan zębów wpływa nie tylko higiena, ale także właściwa dieta, w której nie może zabraknąć tego składnika.... witamina D3


d)Odgrywa ważną rolę w ochronie organizmu przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, znajduje się między innymi w owocach cytrusowych.....witamina C


e)Bierze udział w wytwarzaniu hormonów niezbędnych do wzrostu...jod



ZADANIE 2
Odp:a

3)jelito grube-wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin
dwunastnica-uchodzą tu przewody wątroby i trzustki
jama ustna-wstępne trawienie cukrów
żołądek-wstępne trawienie białek
56 4 56