Odpowiedzi

2010-02-08T13:04:32+01:00
Odp. w załączniku :D

w drugim zadnaiu ostatnim przykładzie wynik powinien być ujemny: -6/7

mala pomylka ;P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T13:08:25+01:00
1. Rozwiąż równiania:
6x²+x-1=0____dla a=6 b=1 c=0
Δ=b²-4ac=1²-4*6*0=1
x₁=-b+√Δ/2a=⁻¹⁺¹/₂*₆=⁰/₁₂=0
x₂=-b-√Δ/2a=⁻¹⁻¹/₁₂=⁻²/₁₂=-¹/₆
25x²+1=10x
25x²-10x+1=0_____dla a=25 b=-10 c=1
Δ=b²-4ac=(-10)²-4*25*1=100-100=0
x₀=-b/2a=¹⁰/₅₀=¹/₅
x²-3x+4=0
Δ=b²-4ac=(-3)²-4*1*4=9-16=-7
Δ<0 nie ma rozwiązania
(2x+1)²=x+1
2x²+4x+1=x+1
2x²+4x-x+1-1=0
2x²+3x=0
Δ=b²-4ac=3²-4*2*0=9
x₁=-b+√Δ/2a=⁻³⁺³/₄=⁰/₄=0
x₂=-b-√Δ/2a=⁻³⁻³/₄=⁻⁶/₄=-1,5
*
2x²+20=0
Δ=b²-4ac=0²-4*20*0=1-0=1
x₁=-b+√Δ/2a=⁰+¹/₄=¹/₄
x₂=-b+√Δ/2a=⁰⁺¹/₄=¼
nie pamietam czy 0²=1 czy 0 wiec dam dwa rozwiązania:
Δ=b²-4ac=0²-4*2*20=0
x₀=-b/2a=⁰/₄=0
2. Rozwiąż nierówności:
3x-4≤4x-2
3x-4x≤-2+4
-x≤2/:(-1)
x≥-2
½x-5>4x-2
½x-4x>-2+5
-3,5x>3/:(-3,5)
x<-0,85714