Od południa do północy Mądry Kot śpi pod drzewem orzecha, a od północy do południa przebudzony opowiada anegdoty. Na drzewie, pod którym śpi Mądry Kot umieszczono tabliczkę z napisem "Mądry Kot dwie godziny temu robił to samo, co będzie robić za godzinę". Przez ile godzin w ciągu doby informacja jest prawdziwa?
Wim, że przez 18 godzin, ale potrzebuję rozwiązania! Proszę o wyjaśnienie.
proszę o pomoc, daję naj :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T13:03:26+01:00
To jest tak że jak zasypia w południe to o 15 bedzie robil to samo -> 14
potem 13 - 16 ->15
14 - 17 ->16
15- 18 ->17
16 - 19 -> 18
17-20 ->19
18-21 -> 20
19-22 ->21
20-23->22
21-24 ->23
i 24 -3 ->2
1-4 ->3
2-5->4
3-6 ->5
4-7 ->6
5-8 ->7
6-9 ->8
7-10 ->9
8-11 ->10

czyli przez 18 h
3 4 3
2010-02-08T13:06:06+01:00
Moim zdaniem jeżeli od północy czyli godzina 00:00 to jeżeli dwie godziny wcześniej to on spał ale godzinę później już opowiadał.
To jest tak że 24 godz ma doba.
00:00 to północ
12:00 południe
dwie godziny wcześniej + godzinę później = 3 godziny robienia takiej samej czynności
w tych godzinach północnych będzie to nie spełnione:
23:00-02:00
22:00-01:00
21:00-00:00
a tych łagrze ale popołudniowych:
09:00-12:00
10:00-13:00
11:00-14:00
a reszta godzin to są te które spełniają wymagania ;)
4 4 4