Odpowiedzi

2010-02-08T13:10:55+01:00
Przeciw:
-każde życie jest tak samo cenne
-warto czasem dać drugą szansę
-czasem osoba popełniająca ciężkie przestępstwo nie jest w pelni świadoma swoich czynów
za:
-są rzeczy po zrobieniu których nie warto dawać drugą szanse np. zabójstwo gwałt
-jeśli przestępca po raz kolejny popełnił to samo przestępstwo
jeśli robi on to z premedytacją
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T13:32:33+01:00
ZA:
- kara jest surowa i daje pewność, że przestępca został maksymalnie ukarany,

PRZECIW:
- kara jest nieodwracalna i nie ma sposobu aby przywrócić komuś życie (każdy inny wyrok można odwołać),
- życie jest wartością najważniejszą,
- nie jesteśmy uprawnieni do odbierania komuś życia,
- zabijając kogoś, sami popełniamy przestępstwo.