Odpowiedzi

2010-02-08T13:10:17+01:00
2/a = sin 30 stopni
a =2 / sin 30 stopni
a = 2 / 0.5
a = 2*2 = 4
droga wznoszenia wynosi 4 km
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T13:21:09+01:00
Podłoże, odległość od Ziemi i droga wznoszenia tworzą trójkąt prostokątny.Więcej tworzą tzw. "złoty trójkąt: o katach wewnętrznych:30°, 60° i 90°.
Zadanie to można rozw. na dwa sposoby:
I sposób:
Z funkcji trygonometrycznych:
sin30°=2km/x
½=2km/x
x=4km

II sposób:
Z wł. Złotego trójkata, gdzie zawsze:
x- krótsza przyprostokatna
x√3-dłuższa przyprostokątna
2x-przeciwprostokątna

z treści zadania wiemy, że krótsza przyprostokatna(odl. od Ziemi) wynosi:
x= 2km
mamy do obliczenia pezeciwprostokątną czyli:
2x=2*2km=4km

Odp.Aby samolot znalazł się na wysokości 2 km droga wznoszenia musi wynosić 4km.
17 4 17