Do muzeum narodowego w warszawie , na wystawę malarstwa polskiego, przyjechały dwie wycieczki. W jednej uczestniczyło trzy razy więcej osób niż w drugiej. Razem przyjechało 168 osób. Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczek ? (zadanie z niewiadomą)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T13:18:26+01:00
Dane:
x-1 wycieczka
y- 2 wycieczka
Razem 168 osób
Szukane:
. Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczek?
Rozwiązanie:
x=3y
x+y=168
x=3y
3y+y=168
x=3y
4y=168 |:4
x=3y
y=42
x=3*42
y=42
x=126
y=42
Odp. W jednej wycieczce uczestniczyło 126 osób, a w drugiej 42 osoby.
2010-02-08T13:19:12+01:00
X= ilość uczestników 1 wycieczki
y=ilość uczestników 2 wycieczki

x+y=168
x=3y

3y+y=168
4y=168
y=168:4
y=42

x=3y=3 razy 42=126
odp. w 1 wycieczce uczestniczyło 42 , a w drugiej 126 osób.
2010-02-08T13:33:56+01:00
X - pierwsza wycieczka
y - druga wycieczka

x = y3
x + y = 168
y3 + y = 4y
168:4 = 42
y = 42
x = 42 * 3
x = 126

Wycieczka x (pierwsza) liczyła 126 osób, a wycieczka y (druga) 42 osoby.