Odpowiedzi

2010-02-08T13:51:41+01:00
Zwrotnikowa, podzwrotnikowa ,podrownikowa, rownikowa a opis nie bardzo...;/
7 2 7
2010-02-08T13:51:42+01:00
Azja, największa część świata, położona w ogromnej większości na półkuli północnej, na półkuli południowej leży tylko część Archipelagu Malajskiego. Granica rozdzielająca Azję od Europy, o łącznej długości ponad 3000 km, ma charakter umowny i przebiega w przybliżeniu od Morza Karskiego wzdłuż wschodniego podnóża gór Ural, górnego biegu rzeki Ural, wzdłuż rzeki Emby, północnego brzegu Morza Kaspijskiego, następnie wzdłuż rzek: Kumy, Manycz i dolnego Donu, do Morza Azowskiego.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:14:54+01:00
Klimat równikowy wilgotny - występuje na wyspach archipelagu Malajskiego oraz na Półwyspie Indochińskim . Panuje tam stale jedna pora roku - gorąca i wilgotna . Klimat z wyraźną porą deszczową i bezdeszczowo - pora deszczowa występuje latem , gdy monsun letni przynosi ogromne masy powietrza znad Oceanu Indyjskiego . Zimą opadów jest mało ,ponieważ napływają masy powietrza z wnętrza lądu Klimat zwrotnikowy - występuje w południowo - zachodniej Azji . Napływają tam bardzo gorące i suche masy powietrza . Roczna suma opadów wynosi 250 mm . Temperatura latem wynosi 30 stopni , a zimą 10 . Klimat podzwrotnikowy - w strefie tej przeważają obszary górski i w wyżynne PODZWROTNIKOWY KONTYNENTALNY SUCHY - o chłodnych zimach i bardzo gorących latach i małych opadach 500mm PODZWROTNIKOWY ŚRÓDZIEMNOMORSKI - z ciepło i wilgotną zimą oraz gorącym i suchym lecie PODZWROTNIKOWY WILGOTNY - o bardzo ciepłym i wilgotnym lecie oraz łagodnej i suchej zimie. Klimat umiarkowany - przeważają klimaty kontynentalne . KLIMAT UMIARKOWANY KONTYNENTALNY SUCHY - o bardzo małych opadach 250mm oraz ciepłych latach i mroźnych zimach KLIMAT UMIARKOWANY KONTYNENTALNY - o najsilniejszym na świecie kontynentalizmu . roczna suma opadów wynosi 500mm Klimat okołobiegunowy - o bardzo mroźnych zimach oraz krótkich i chłodnych latach.
12 4 12