Opisz krótko, każdą z wymienionych metod rozdziału mieszanin:

- krystalizacja
- odparowanie
- dystylacja
- Metoda mechaniczna ( palcami, pencetą, sitkiem )
- magnesem
- sączenie ( filtracja )
- dekantacja
- sedymentacja

Tylko nie ściągane z internetu, ponieważ ja nie chce tego na pół kartki, tylko krótko opisane. !

3

Odpowiedzi

2009-10-09T16:48:30+02:00
- krystalizacja- wytrącanie się kryształków
- odparowanie- odparowanie rozpuszczalnika z roztworu aby został drugi składnik
- dystylacja- rozdzielenie z wykorzystaniem temperawury wrzenia cieczy
- Metoda mechaniczna ( palcami, pencetą, sitkiem )- do mieszanin niejednorodnych
- magnesem- to metoda mechaniczna
- sączenie ( filtracja )- pozostanie ciała stałego na sączku a ciecz zlatuje na dół
- dekantacja- opadanie na dno substancji
- sedymentacja- zlanie cieczy znad osadu
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T16:55:27+02:00
Krystalizacja-polega na wydzielaniu się z roztworu substancji w postaci kryształków na skutek np.odparowywania wody.

- odparowanie-odparowanie rozpuszczalnika z roztworu aby został drugi składnik

- dystylacja-polega na rozdzielaniu składników mieszaniny ciekłej jednorodnej.

- Metoda mechaniczna ( palcami, pęsetą, sitkiem )-polegają na mechanicznym rozdzielaniu mieszanin niejednorodnych na składniki np. przy użyciu sita lub magnesu

- magnesem[zdaje mi się ze to jest metoda mechaniczna]

- sączenie ( filtracja )-mieszaninę cieczy z substancja stalą przelewa się przez saczek z bibuły filtracyjnej, umieszczony na lejku.później na sączku pozostaje substancja stała. Klarowna(przezroczysta)ciecz splywa do zlewki.

- dekantacja-polega na oddzieleniu substancji stalej od cieczy,przez zlanie cieczy znad osadu

- sedymentacja-to opadanie na dno naczynia cząstek substancji stałej w cieczy np. piasku w wodzie.
Przepisywałam to z własnego podręcznika.
9 4 9
2009-10-09T17:11:07+02:00
Dystylacja - polega na rozdzieleniu składników mieszaniny jednorodnej.

sączenie - polega na przelewaniu mieszaniny cieczy z ciałem stałym.

sedymentacja - jest to opadanie na dno naczynia cząstek ciała stałego.

dekantacja - polega na oddzieleniu ciała stałego od cieczy przez zlanie cieczy znad osadu.

...
5 1 5