Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:08:57+01:00
Mianownki kto? co ? (jest) l.p kot l.mn koty
Dopełniacz kogo?czego?(nie ma) l.p kota l.mn kotów
celownik komu? czemu (się przyglądam) l.p kotu l.mn kotom
biernik kogo? co? (widzę) l.p kota l.mn koty
narzędnik (z) kim? (z) czym?(idę) l.p kotem l.mn kotami
miejscownik (o) kim? (o) czym? )mówię) l.p kocie l.mn kotach
wołacz oj mój moja! l.p kot l.mn koty
l.p liczba pojedyńcza
l.mn liczba mnoga
1 5 1
2010-02-08T14:09:43+01:00
Mianownik (kto?co?)
Dopełniacz (kogo? czego? niema)
Celownik (komu? czemu? sie przyglądam)
Biernik (kogo? co? widze)
Narzędnik (kim? czym? ide )
Miejscownik (o kim? o czym? myśle)
Wołacz (Oo! wołam)
1 4 1