Odpowiedzi

2010-02-08T14:23:57+01:00
⅖ - masa sera
30 dag = 0,3kg - masa szynki
18,20 zł - cena szynki
11,26 - zapłacono
x - cena sera


Czyli:

11.26 = ⅖ * x + 0,3 * 18,20
11,26 = ⅖x + 5,46
⅖x + 5,46 = 11,26
⅖x = 11,26 - 5,46
⅖x = 5,8//:⅖
x = ⁵⁸₁₀ : ⅖
x = ⁵⁸₁₀ * ⁵₂
x = 14 (zł)


odp. Ser kosztował 14 zł za kilogram
5 2 5
2010-02-08T14:25:36+01:00
X-ser
⅖x+(18,2*0,3)=11,26
⅖x+5,46=11,26
⅖x=11,26-5,46
⅖x=5,8 /:⅖
x=14,5
odp.kilogram sera kosztuje 14,5zł
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:29:39+01:00
18,20 - 1kg szynki
x - 0,3kg szynki
x=5,46
za szynke zapłacił 5,46zł

11,26-5,46=5,8 z
czyli 5,80 zapłacił za 2/5kg sera
2/5kg - 5,8
1kg - x
x=14,50
odp. 1 kog sera kosztował 14,50 zł
5 3 5