Bartek wygrał na loterii 5000 zł i wpłacił je do banku na okres 2 lata.
Oprocentowanie w skali rocznej w pierwszym roku wynosiło 12%, a w drugim roku zostało zmniejszone o 2%.
Oblicz, o ile procent powiększył sie kapitał Bartka po dwóch latach, jezeli odsetki po roku zostały skapitalizowane.

3

Odpowiedzi

2009-10-09T16:49:03+02:00
6160.

5 tysięcy trzeba pomnożyć razy 12 %, wyjdzie nam 5650 złoty.
Kwotę 5650 mnożymy razy 10%, co daje nam 6160 złotych.
1 4 1
2009-10-09T16:55:05+02:00
5000+(5000*12%)=5000+600=5600
12%-2%=10%
5600+(5600*10%)=5600+560=6160
1%z5000=50
6160-5000=1160
1160:50=23,2%
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T19:37:16+02:00
5000zł+12%= 5600

5600zł+10%= 6160

5000=100%
6160=x
5000x=6160razy100
5000x=616000podzielić5000
x=123.2%
123.2%-100%=23.2%

1 5 1