Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:25:45+01:00
15% 80g roztworu ---- oznacza to że w roztworze 80 gramowym jest proporcjonalnie tyle co 15g w 100gramach roztworu i teraz trzeba to obliczyć
więc:

15g substancji --------- 100g roztworu
x g substancji ---------- 80g roztworu

15/x = 10/8
10/8=15/12 więc x = 12
czyli w 80g mamy 12 g substancji

Jeśli dolejemy 20g wody to będziemy mieć 100g roztworu, ponieważ 80g+20g=100g a więc jeżeli w 100g roztworu będziemy mieli 12 g substancji to będzie to roztwór 12%-owy , gdyż stężenie procentowe (Cp) to ilość substancji na 100g roztworu.
Cp=12%

Odp.: Stężenie procentowe tego roztworu to 12%.
11 3 11
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T14:28:34+01:00
Do 80g 15-procentowego roztworu kwasu siarkowego(VI) dodano 20g wody. Oblicz stężenie roztworu?

mr=80g
Cp=15%
ms=(mr*Cp)/100%=80*15/100=12g

mrII = 80 +20=100g
CPII = ms/mr*100%=12/100*100= 12%
9 4 9