Rozwiąż równanie.
a) 11/15 x + 1/5 = 3
b) 0,4z – 1 = 0,5

Tylko bardzo prosze tym sposobem że po oby dwóch stronach robimy to samo działanie. A i jeszcze zapisujcie wszystkie działania po kolei.
Z góry baaaaaaaaaardzo dziękuję ;*********

3

Odpowiedzi

2010-02-08T14:35:25+01:00
A) 11/15 x + 1/5 = 3 /-1/5
11/15x=3-1/5
11/15 x = 2 4/5 / : 11/15
x= 14/5 * 15/11
x= 42/11
x= 3 9/11

b) 0,4z – 1 = 0,5 / +1
0,4z = 1,5 /:0,4
z= 1,5 : 0,4
z=3,75


22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T14:35:40+01:00
Rozwiąż równanie.
a) 11/15 x + 1/5 = 3
11/15x=3-1/5
11/15x=15/5-1/5
11/15x=14/5 //-15/11
x=14/5*15/11=14/1*3/11=42/11=3 9/11

b) 0,4z – 1 = 0,5
4/10z=5/10+10/10
4/10z=15/10 //*10/4
z=15/10*10/4=15/1*1/4=15/4=3 i 3/4
18 3 18
2010-02-08T14:41:03+01:00
11/15x+1/5=3 mnożymy obie str. przez 15
11x+3=45
11x=45-3
11x=42/11
x= 3 9/11



0,4z-1=0,5
0,4z=0,5+1
0,4z=1,5/0,4
z=3,75
pozdrawiam:)
10 4 10