Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:43:25+01:00
Witaj
x - liczba uczniów VIa
x - 2 VIb
[4/5]x VIc

x + x - 2 + o,8x = 82
2,8x = 84
x = 84/2,8 = 30 czyli VIa 30 uczniów
VIb 28 uczniów
VIc 0,8*30 = 24 uczniów

pozdrawiam
czarnadziura
5 4 5
2010-02-08T14:50:59+01:00
W trzech klasach szóstych było 82 uczniów. W klasie VIb było o 2 uczniów mniej niż w klasie VIa, a liczba uczniów klasy VIc stanowiła 4/5 liczby uczniów klasy VIa. Ilu uczniów było w każdej klasie ?

x-klasa VIb
y-klasa VIa
z-klasa VIc

4/5=8/10=0,8

x+y+z=82
x=y-2
z=0,8y

y-2+y+0,8y=82
x=y-2
z=0,8y

2,8y=84 | podzielić przez 2,8
x=y-2
z=0,8y

y=30
x=30-2
z=0,8×30

y=30
x=28
z=24

Sprawdzam
30+28+24=82
2 5 2
2010-02-08T14:55:20+01:00
Dane:
x-klasa VIb
y-klasa VIa
z-klasa VIc

4/5=8/10=0,8
x+y+z=82
x=y-2
z=0,8y
y-2+y+0,8y=82
x=y-2
z=0,8y
2,8y=84 /:2,8
x=y-2
z=0,8y
y=30
x=30-2
z=0,8×30
y=30
x=28
z=24
1 5 1