Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. za każdą dobrą odpowiedź otrzymał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?
(Wyrażenia algebraiczne.Tylko że z jedną niewiadomą)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T14:43:30+01:00
X-liczba dobrze rozw zad
5-pkty za dobrze rozw zad
-2-pkty za zle rozw zad lub za brak odp

5x+ (15-x)*-2=54
5x -30+2x=54
7x=84/:7
x=12
300 2 300
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:48:25+01:00
X - liczba dobrych odpowiedzi
15-x - liczba złych odpowiedzi
------------------------------------------
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
5x+2x=54+30
7x=84
x=12
liczba dobrych odpowiedzi - 12
liczba złych odpowiedzi 15-x=15-12=3
359 4 359