Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:03:55+01:00
Witaj
dane: m1=3kg lodu, t1=0*C, cw=4190J/kgk, t2= 70*C
ct= 3,3*10^5 J/kg
szukane: m2- masa wody

Temperatura końcowa mieszaniny zostaje ustalona na tk = t1 = 0*C oraz
ciepło pobrane Qp przez lód do stopienia bez zmiany temp. musi być równe
ciepłu oddanemu Qo przez wodę.
Qp = m1*ct = 3kg*3,3*10^5 J/kg = 9,9*10^5 J
Qo = m2*cw*[t2 - t1] = m2*4190J/kgK*70K = 293 300J/kg* m2= m2*293,3kJ/kg
990kJ = m2* 293,3 kJ/kg
m2 = 3,375 kg wody

pozdrawiam
czarnadziura
1 5 1
2010-02-08T15:42:41+01:00
Dane: m1=3kg lodu, t1=0*C, cw=4190J/kgk, t2= 70*C
ct= 3,3*10^5 J/kg

Szukane: m2- masa wody

Qp = m1*ct = 3kg*3,3*10^5 J/kg = 9,9*10^5 J
Qo = m2*cw*[t2 - t1] = m2*4190J/kgK*70K = 293 300J/kg* m2= m2*293,3kJ/kg
990kJ = m2* 293,3 kJ/kg
m2 = 3,375 kg wody
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T16:55:17+01:00
Dane:
m₁=3kg lodu,
t₁=0*C,
cw=4190J/kgk,
t₂= 70*C
ct= 3,3*10^5 J/kg

Szukane:
m₂- masa wody

Qp = m₁×ct = 3kg×3,3×10^5 J/kg = 9,9×10^5 J
Qo = m₂×cw×(t₂ - t₁) = m₂×4190J/kg×70K = 293 300J/kg× m₂= m₂×293,3kJ/kg
990kJ = m₂× 293,3 kJ/kg
m2 = 3,375 kg wody