Odpowiedzi

2010-02-08T14:52:34+01:00
Religijne: W polsce odtad byla jedna oficjalna religia,wielu ludzi rezygnowalo z poganstwa.Polityczne: Suwerrenosc uniezaleznienie sie od Niemiec pod tym wzgledem.Kulturalne:Zaczeto budowac koscioly
25 2 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:57:10+01:00
Religijne-Polska stała sie krajem chrześcijańskim,a nie pogańskim
kulturowe-całkiem nowa kultura i obyczaje. Zaczęto budować kościoły, burzono świątynie pogańskie.
polityczne-inne kraje chrześcijańskie nie napadały na Polske pod pretekstem ,,nawrócenia pogan"
58 3 58
2010-02-08T15:19:53+01:00
Religijne-
a)Wiara w wielu bogów<politeizm> została zamieniona w wiare w jednego boga<monoteizm>
b)Obyczajowość pogańską zastąpiła religia chrześcijańska.
Kulturowe -
a)Językiem urzędowym był język łaciński
b)Budowano kościoły i kolegiaty powstawały szkoły przkościelne
gdzie edukowano wiernych.
Polityczne -
a)Staliśmy się podmiotem działań opartych na partnerstwie wynikającym z wyłączenia w krąg państw chrześcijańskich.
b)Książe Mieszko I uzyskiwał nadprzyrodzone uzasadnienie dla swej władzy.

hahaha spisałam z zeszytu od religii.1 xDee
33 4 33