Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T14:52:34+01:00
Przykłady mutualizmu to:
-grzyby otrzymują od drzew związki organiczne, a w zamian dostarczają im soli mineralnych oraz ułatwiają pobieranie wody z gleby;sosna żyje w takiej symbiozie z borowikiem i maślakiem, a brzoza z kożlarzem babką
-rosliny motylkowate dobrze rosną na glebach ubogich w azot i wytwarzaja nasiona bogate w białka dzięki symbiotycznym bakteriom brodawkowym, ktore żyją w ich korzeniach i mają zdolność wiązania azotu z powietrzem, bakterie te w zamian otrzymują od roslin związki organiczne wytworzone w procesie fotosyntezy
2 3 2
2010-02-08T14:56:33+01:00
Pierwotniaki i bakterie żyjące w żołądku przeżuwaczy - mają zapewnione warunki i celulozę a w zamian są pożywieniem przeżuwaczy

Bakterie chemosyntetyzujące w organizmach oaz hydrotermalnych ( głównie Riftia) - w zamian za środowisko zdatne do życia i tlen bakterie dają pokarm uzyskany z chemosyntezy

-rosliny motylkowate dobrze rosną na glebach ubogich w azot i wytwarzaja nasiona bogate w białka dzięki symbiotycznym bakteriom brodawkowym, ktore żyją w ich korzeniach i mają zdolność wiązania azotu z powietrzem, bakterie te w zamian otrzymują od roslin związki organiczne wytworzone w procesie fotosyntezy

Pozdrawiam ;)
5 3 5