Odpowiedzi

2010-02-08T15:08:30+01:00
Giuseppe Garibaldi-włoski rewolucjonista, żołnierz i polityk, działacz i bojownik na rzecz zjednoczenia Włoch, do czego w znacznym stopniu się przyczynił.

Wilhem I -regent, a później król Prus w latach 1861-1888 z dynastii Hohenzollernów, od 1871 cesarz niemiecki. Współtwórca II Rzeszy Niemieckiej.

Wiktor Emanuel II -pierwszy król zjednoczonych Włoch od 1861, z dynastii sabaudzkiej.Dzięki podbojom Wiktora Emanuela oraz szefa rządu Sardynii - Camillo Cavoura, Sardynia rozrosła się i wchłonęła wszystkie włoskie królestwa i księstwa.

Otto von Bismarck- był to książę von Bismarck-Schönhausen, książę von Lauenburg, niemiecki polityk, premier Prus oraz kanclerz Rzeszy. Przyczynił się do zjednoczenia Niemiec. W polityce wewnętrznej zwolennik ewolucyjnego konserwatyzmu.

pozdrawiam .;-)
dasz najlepsza . ;-*?
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:11:35+01:00
Giuseppe Garibaldi - włoski rewolucjonista , żołnierz , polityk , działacz i bojownik na rzecz zjednoczenia Niemiec , przyczynił się do podwojenia terytorium podległego królowi Emanuelowi.

Wilhem I - król Prus , przyczynił się do tworzenia II Rzeszy Niemieckiej.

Wiktor Emmanuel II- pierwszy król zjednoczonych Włoch , doprowadził do zjednoczenia Włoch.

Otto von Bismarck - kanclerz , znany ,,Żelaznym Kanclerzem" , przyczynił się do zjednoczenia Niemiec.
17 4 17