Musze rozwiązac2 ZADANIA Króciutko !

Najwięksi polscy odkrywcy i podróżnicy <5 przykładów>Z krótkim opisikiem.

=-----------------------------------------------------------------------------------------

Największe ich wyczyny i w którym roku ?
1.Wasco Da Gama
2.Amerigo Vespucci
3.Ferdynand Magellan

NA NAJ NAJ NAJ :*

2

Odpowiedzi

2010-02-08T15:10:01+01:00
Vasco Da gama - odkrył drogę morską z Europy do Indii
Amerigo Vespucci - uznany za odkrywcę Ameryki
Ferdynand Magellan - jako pierwszy opłynął Ziemię
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:00:39+01:00
1. Vasco Da Gamy odkrył drogę morską z Europy do Indi (1498), oraz pierwsza podróż dookoła świata Magellana (1519 - 1522).

2. Ameriego Vespucci za życia został uznany za odkrycie Nowego Świata. W 1499 - 1500 był ucześnikiem hispańskiej wyprawy A.Hojedy do Ameryki Południowej ( Surinamu).

3. Ferdynand Magellan nazwał Ocean Spokojny ( Pacyfik). 20 września 1519 roku wyruszył z Hiszpani drogą zachodnią, czyli przez Ocean Atlantycki, do Wyspy Korzennych w Archipelagu Malejskim. Wyprawa, którą wypłyneła pod jego dowuctwem jako pierwsza opłyneła ziemię.