1. Ile litrów wody można wlać do garnka o średnicy 24 cm i wysokośći 15 cm? Proszę o zamienie na dm. A wynik ma wyjść 6.8 l.

2. Średnica podstawy walca o objętności 0.36π dm³ ma 12 cm. Jaką wysokość ma ten walec? Wynik na wyjść 10 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:16:01+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.V≡πr² x H
V=π12² x 15
V=π144x15=2160πcm=2160 x 3,14=6782,4≈6, 8 l

2.
0,36πdm³=π6² x H
360πcm³=36π x H / : π
360cm³=36xH / :36
H=10
68 4 68
2010-02-08T15:19:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Ile litrów wody można wlać do garnka o średnicy 24 cm i wysokośći 15 cm? Proszę o zamienie na dm. A wynik ma wyjść 6.8 l.

d = 24 cm = 2,4 dm
r = 1/2*d = 1/2*2,4 dm = 1,2 dm
h = 15 cm = 1,5 dm

V = Pp*h
V = π*r²*h
V = π*(1,2dm)² *1,5 dm
V = π*1,44 * 1,5
V ≈6,78 dm³
V ≈ 6,8 dm³
V ≈ 6,8 l (bo 1dm³ = 1l)

Odp. Do garnka możn wlać 6,8 l wody
2. Średnica podstawy walca o objętności 0.36π dm³ ma 12 cm. Jaką wysokość ma ten walec? Wynik na wyjść 10 cm.

d = 12 cm
r = 1/2d= 1/2*12= 6 cm = 0,6 dm
V = 0,36π dm³

V = 0,36π dm³
V = Pp*h
V = π*r²*h = 0,36π dm³
π*r²*h = 0,36π dm³ /:π
r²*h = 0,36
(0,6dm)²*h = 0,36 dm³
0,36 *h = 0,36 dm³
h = 0,36dm³ : 0,36 dm²
h = 1 dm = 10 cm
Odp. Wysokość walca wybnosi 10 cm
44 3 44