Wypisz nazwy struktur anatomicznych skóry umożliwiających pełnienie wymienionych niżej funkcji.
a) ochronna ...................................................................................................................................................................................................................................................
b) zmysłowa ...................................................................................................................................................................................................................................................
c) termoregulacyjna
...................................................................................................................................................................................................................................................
d) wydzielnicza
...................................................................................................................................................................................................................................................

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T15:30:42+01:00
A-naskórek, skóra właściwa
b-nerwy
c-tkanka tłuszczowa
d-gruczoły łojowe
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:22:36+01:00
A) naskórek (warstwa rogowa, ziarnista, kolczysta, podstawowa)
b) skóra właściwa (nerwy czuciowe)
c) tkanka podskórna (komórki tłuszczowe), s
d) skóra właściwa (gruczoł potowy, łojowy)
4 5 4
2010-02-08T18:20:21+01:00
Ochrona - skóra właściwa
zmysłowa - zakończenia nerwowe, receptory ciepła, zimna
termoregulacyjna - gruczoły potowe, pory
wydzielnicza- gruczoły potowe, mlekowe, łojowe
2 5 2