Daje 30 za 3 zad;));**

1.Krystyna pożyczyła koleżance cztery dziewiąte oszczędności i zostało jej 115 złoty. Jaką kwotę Krystyna pożyczyła koleżance?

2.Pudełko z czekoladkami waży 0,35 kg. Masa pudełka stanowi jedną siódmą tej wagi. Zjedzono ⅔ czekoladek. Ile teraz waży pudełko z czekoladkami?

3.Kilogram których rodzynek jest droższy i o ile?
Podane są dane:
jedne 60dag - 3, 90zł
drugie 40 dag - 2, 80 zł.
Będę bardzo wdzięczna!.;* <3

2

Odpowiedzi

2010-02-08T15:23:33+01:00
1. Pożyczyła 92 zł
2.Waży 0,10 kg
3 jedne : 6 zł/kg
drugie : 7zl/kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:24:11+01:00
1. 1 - 4/9 = 5/9
x- cała kwota
5/9x = 115zł ?:5/9
x = 115 : 5/9 = 115 * 9/5 = 23 *9 = 207
4/9 * 207 = 4 * 23 = 92 zł - tyle pożyczyła
2. 1/7 * 35 dag = 5 dag - waga pudełka
30 dag - waga czekoladek
2/3 * 30 = 2 * 10 = 20 dag - zjedzono
30 - 20 = 10 dag pozostało
10 dag + 5 dag = 15 dag - waga pudełka z czekoladkami po zjedzeniu
3. 60 dag - 3,90 zł
100 dag - x zł
x = (3,90 *100) : 60 = 390 : 60 = 6,5 zł -za 1 kg

40dag - 2,40 zł
100 dag - y zł
y = (2,40 * 100) : 40 = 240 : 40 = 6zł za1 kg
Drugie rodzynki są tańsze
1 1 1