Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:19:42+01:00
X - najkrotszy bok
2x - najdluzszy bok
2x-5 - sredni bok

x+2x+(2x-5)=45
x+2x+2x-5=45
5x=45+5
5x=50 /:5
x=10

10cm - najkrotszy bok
2*10=20cm - najdluzszy bok
2*10-5=15cm - sredni bok
2010-02-08T15:21:18+01:00
X - najkrótszy bok
2x - najdłuższy bok
2x-5 - średni bok
Ob = 45 cm

45 = x + 2x + 2x - 5
5x = 45 + 5
5x = 50 / :5
x = 10 <--- najkrótszy bok
2 x 10 = 20 <--- najdłuższy bok
20 - 5 = 15 <--- średni bok