Rozwiąż równanie.

a)16-a=9
b)a-29=15
c)12:m=jedna czwarta
d)x razy trzy całe i jedna druga = dwie siódme
e)dwanaście całych i jedna trzecia + k = szesnaście i pięć szóstych
f)8 całych i jedna piąta + c =dziesięć całych i siedem dziesiątych
g)cztery całe i dwie trzecie razy p = 4
h)a : jedna cała i jedna trzecia = jedna szósta

2

Odpowiedzi

2010-02-08T15:28:53+01:00
A)a=16-9=7
b)a=29+15=44
c) ------
d) --------
e)k=4 i 1/2
f) c=2 i 1/2
g) p= 1/3
h) ------
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T15:29:44+01:00
A)16-a=9
16-9=a
7=a
b)a-29=15
a=15+29
a=44
c)12:m=jedna czwarta
m=¹₄+12
m=12₄¹
d)x razy trzy całe i jedna druga = dwie siódme
x=₂⁷-3½=
x=2⁵₇
e)dwanaście całych i jedna trzecia + k = szesnaście i pięć szóstych
12⅓+k=16⁵₆
k=16⁵₆-12⅓
k=4⅓
f)8 całych i jedna piąta + c =dziesięć całych i siedem dziesiątych
8¹₅+c=10⁷₁₀
c=10⁷₁₀-8⅕
c=2⅓
g)cztery całe i dwie trzecie razy p = 4
4⅔*p=4
p=4-4⅔
p=⅔
h)a : jedna cała i jedna trzecia = jedna szósta
a:1⅓=¹₆
a=¹₆-1⅓
a=-1¹₆

wydaje mi się że dobrze jak coś nie tak to pisz:)