Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T15:27:33+01:00
W załączniku masz narysowane
2010-02-08T15:37:46+01:00
Z własności rombu ,że przekątne dzielą się na połowy i są do siebie prostopadłe wynika ,że dłuższa przekątna jest dwusieczną kąta ostrego
d1 - dłuższa przekątna = 8 cm
1/2 d1 = 4 cm
a - bok rombu
4/a = cos30°
4 = acos30°
a = 4/cos30° = 4 dzielone przez √3/2 = 8/√3 = 8√3/3 = 13,84/3 = 4,6 cm