Odpowiedzi

2010-02-08T15:30:14+01:00
B=a-6
b=(2a+2b)/5

a=b+6
b=(2a+2b)/5

b=(2*(b+6)+2b)/5
b=(2b+12+2b)/5
5b=4b+12
b=12

a=b+6=12+6=18

P=a*b=12*18=216
pole wynosi 216
1 5 1
2010-02-08T15:36:00+01:00
X - bok II (b)
x - 6 - bok I (a)
5(x-6) - Ob
Ob = 2a + 2b

5(x-6) = 2x + 2(x-6)
5x - 30 = 2x + 2x - 12
5x - 2x - 2x = 30 - 12
x = 18 <---- bok II (b)
18 - 6 = 12 <---- bok I (a)

P = a x b
P = 12 x 18
P = 216

Odp. Pole prostokąta wynosi 216 j2.
(j2 = jednostek kwadratowych)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:36:56+01:00
X - długość boku prostokąta
x-6 - długość drugiego boku prostokąta

x-6=Obw/5

Obw=2*x+2*(x-6)
Obw=2x+2x-12
Obw=4x-12

x-6=(4x-12)/5 I*5
5x-30=4x-12
x=-12+30
x=18

x-6=18-6=12

Boki tego prostokąta mają długości 18 i 12.

P=18*12=216

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 216.
1 5 1