Obracamy dwa jednakowe trójkąty prostokątne o przyprostokątnych długości 2cm i 6cm- jeden wokół krótszej przyprostokątnej, a drugi wokół dłuższej przyprostokątnej. Który z otrzymanych stożków ma większą objętość?
Pilne.
daje naj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:36:27+01:00
Ten trójkąt który obracamy wokół dłuższej przyprostokątnej nazwę 1 a wokół któtszej 2.

po obróceniu trójkąta otrzymamy stożek... wzór na objętość stożka to P=⅓πr²*h

V₁=⅓π2²=⅓π4*6=⅓π24=8π

V₂=⅓π6²=⅓π36*2=12π*2=24π


mam nadzieję ze pomogłam...xd
23 3 23
2010-02-08T15:40:05+01:00
V1=Pp*h/3=[pi*2(do kwadratu)]*6/3=8*pi cm3
V2=Pp*h/3=[pi*6(do kwadratu)]*2/3=24*pi cm3

Odp: Stożek drugi (V2) ma większą objętość.
18 4 18