1. kwotę5200 zł wpłacono do banku na 10,5%w skali roku .oblicz odsetki za okres 30 miesięcy,jeżeli odsetki dopisywane są po roku . 2. ile gramów złota próby 750 należy dodać do 64 gramów złota próby 375, aby otrzymać sztabkę złota próby 500.(procenty)

3

Odpowiedzi

2009-10-09T19:21:02+02:00
Zadanie 1 10,5% z 5200= 10,5 * 5200= 10,5/100 * 5200= 546zł
546zł * 2= 1092zł

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T19:21:44+02:00
Zad 1
oszczędności po roku:
5200-100%
x1-110,5%
x1=5200*110,5%/100%=5746
oszczędności po drugim roku:
5746-100%
x2-110,5%
x2=5746*110,5%/100%=6349,33
oszczędności po kolejnym roku:
6349,33-100%
x3-110,5%
x3=6349,33*110,5%/100%=7016,01
odsetki naliczone po pół roku:
7016,01-6349,33=666,68
666,68/2=333,34
do sumy po drugim roku dodajemy 333,34 czyli
6349,33+333,34=6682,67
odsetki wynoszą:
6682,67-5200=1482.67

  • Użytkownik Zadane
2009-10-09T19:24:59+02:00
10,5 % - skala po 1 roku
21 % - skala po 2 latach
5,25 % - skala po 6 miesiącach

21% * 5200 zł : 100 % = 1092 zł
5,25 % * 5200 zł : 100 % = 273 zł
1092 + 273 = 1365 zł