Odpowiedzi

2010-02-08T15:43:13+01:00
X-dziewczęta
y-chłopcy
x+y=930
x=86%y

86%y+y=930
0,86y+y=930
1,86y=930 /:1,86
y=930:1,86
y=500

x=86%y
x=86% z 500
x=0,86*500
x=430
odp.w tej szkole uczy się 430 dziewcząt i 500 chłopców
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:45:04+01:00
X - liczba chłopców
y - liczba dziewczat
x +y = 930
y = 0,86x

x + 0,86x = 930
y = 0,86x

1,86x = 930
y = 0,86x

x = 500
y = 0,86*500

x = 500 chłopcy
y = 430 dziewczęta

2010-02-08T15:48:00+01:00
X - il. chłopcy
y- il.dziewczyny
x+y= 930
x- chłopcy
86%x- dziewczyny
y=86%x
x- 14/100x=y /x100
x+y=930
100x-14x-100y=0
x+y=930
86x-100y=0
x+y=930 /x 100
86x-100y=0
100x+100y=93000
186x=93000 /:186
x= 500
500+y=930
y= 430
x=500
Odp: W tej szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczyn.