Odpowiedzi

2010-02-08T15:37:28+01:00
Koronacja Władysława Łokietka miała duże znaczenie w:

-Zjednoczeniu dzielnic

-Odzyskaniu insygniów Polski

-Był pierwszym koronowanym w Krakowie i to tam przeniósł ośrodek władzy

-Polska została uznana jako królestwo i zaczęła liczyć się na arenie państw europejskich

-Wraz z jego koronacją zakończyło sie rozbicie dzielnicowe

Mam nadzieje że o takie coś chodzi .. ;D
31 3 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T15:55:36+01:00
Władysław Łokietek koronował się 20 stycznia 1320 na króla polski. Polska wtedy była podzielona i oto właśnie Łokietek ją zjednoczył. Łokietek koronował się w Krakowie, a nie w Gnieźnie, jak wszyscy jego poprzednicy.dzięki jego konsekwencji, zdolnościom i ambicji zostało odnowione Krolestwo Polskie. Król Władysław stworzył fundament, na którym jego syn, Kazimierz Wielki, mógł zbudować silne państwo.
50 4 50