Odpowiedzi

2010-02-08T15:37:28+01:00
(12cm+4cm)*7cm/2=48/2=24

Pole trapezu wynosi 24cm.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T15:41:57+01:00
Podstawa:12cm
II podstawa:jedna tezcia z tego to 4cm
wysokość:70mm=7cm
P=jedna druga razy (12cm+4cm) razy 7cm= jedna druga razy 16cm razy 7cm= 8cm razy 7cm= 56cmkwadratowych
2010-02-08T15:45:13+01:00
Podstawa dolna = a = 12cm
Podstawa górna= b = 12cm * 1/3 = 40 cm
wysokość= h = 70 mm = 0,7cm
P= 1/2(a+b)h


P= 1/2 (12 cm + 4 cm) * 0,7 cm= 1/2 * 16 cm * 0,7 cm= 8 cm * 0,7cm= 5,6 cm²