Odpowiedzi

2010-02-08T16:43:18+01:00
Fresk Michała Anioła ,,Stworzenie świata" przedstawia jak Bóg stwarza świat.Widać jak stwarza człowieka o imieniu Adam , a za nim aniołki.Strzegące bramy do nieba.Miłe i uczynne.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:43:52+01:00
Fresk Michała Anioła pt.: "Stworznie Adama" przedstawia nam scenę sworzenia człowieka. Po prawej stronie obrazu widac postac Boga, który jest otoczony aniołami. Wzrok Stwórcy jest w pełni skupiony na Adamie znajdującym się po lewej stronie dzieła. Bóg Ojciec wyciąga rękę w stronę mężczyzny, który równiez podnosi dłoń do Pana niemal stykając się z nim palcami.Twarz człowieka nie wyraża żadnych emocji, natomiast Bóg emanuje ciepłem i spokojem. Między nimi panuje równowaga i spokój. W sztuce wielokrotnie powtarzał się motyw stworzenia świata, jednakże tylko dzieło Michała ANioła posiada taką głębię. Jak stwierdził H.G Gombrich "Nikomu dotąd nie udało się nawet w części wyrazić tak wielkiej tajemnicy stworzenia z taką prostotą i mocą (...). Michał Anioł dokonał jednego z ajwiększych cudów w sztuce, sprawił,ze dotyk boskiej ręki stał się centralnym punktem obrazu,a łątwość i siła tego gestu stworzenia pozwala nam zrozumieć ideę wszechmocy".

Może być 9 zdań.?
1 5 1