Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł.kupując akcją firm x i y .po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku przy czym wartość akcji firmy x wzrosła o 20% a wartość akcji firmy y o 20% spadła .Ile pieniędzy ulokowała Helena w akcjach firmy y

3

Odpowiedzi

2010-02-08T15:49:01+01:00
X-koszt zakupu akcji X,
y-koszt zakupu akcji Y
x+y=1000
1,2x+0,8y=(1,1)*1000
y=250
x=750
2010-02-08T15:50:07+01:00
Układ równań:
x+y=1000
120%x + 80%y =1100

z pierwszego równania liczymy x:
x=1000-y

obliczamy drugie równanie po podstawieniu:
120%(1000-y)+80%y=1100
(12/10)(1000-y)+(8/10)y=1100
(12000-12y+8y)/10=1100
12000-4y=11000
12000=11000+4y
1000=4y
y=250 x=750
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:01:17+01:00
X-akcja firmy X
y-akcja firmy Y

x+y=1000I*12
1,2x+0,8y=1100I*(-10)

-12x-8y=-11000
12x+ 12y=12000

4y=1000I:4
x+y=1000

y=250
x=1000

y=250zl
x=750
p.helena ulokowała 750zl w akcjach firmy X