Dziadek stefan zbierał znaczki .
Teraz robi to jego wnuk Jacek.
Gdyby dziadek oddał jackowi 150 to obydwaj mieliby tyle samo.
Gdyby jednak zaś oddał trzy czwarte swojej kolekcji to zostałobymu tyle znaczków ile ma teraz Jacek . Ile znaczków ma dziadek i ile Jacek ??

Układ równan.
Help.;/ robiee ale mi nie wychodzi ;//

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T15:46:46+01:00
X- ilość znaczków Jacka
y-ilość znaczków dziadka

y-150=x+150
y-3/4y=x

1/4y=x
y-150=1/4y+150

1/4y=x
y-1/4y=300

1/4y=x
3/4y=300

1/4y=x
y=400

x=100

Diadek ma 400 znaczków a wnuk 100.
  • tabe
  • Początkujący
2010-02-08T15:47:47+01:00
Dziadek ma 120 znaczków a jego wnuk 30