Odpowiedzi

2009-10-09T19:36:47+02:00
Najstarszy jarząb pospolity rośnie w Lubiniu gm. Świnoujście, woj. szczecińskie. Wiek drzewa oblicza się na 135 lat, obwód 183 cm, pierśnica 58 cm, a wysokość drzewa 15 m.

Lilak pospolity Pochodzi z rejonów Półwyspu Bałkańskiego, a stał się szerzej znany w Europie w XVI wieku, kiedy został sprowadzony z Turcji. W Polsce jest pospolicie uprawiany, dość często dziczeje. Szeroko rozgałęziony krzew o wysokości do 7 m. Szerokojajowate, o długości ok. 12 cm, obustronnie nagie, ciemnozielone. Niebieskawofioletowe, przyjemnie pachnące, zebrane w wiechy o długości ok. 15 cm (u odmian szlachetnych jeszcze dłuższe).

Najgrubsza robinia akacjowa na terenie Lasów Państwowych rośnie w miejscowości Łęgowo w powiecie Sulechów. Ma 507 cm obwodu i 20 metrów wysokości


leszczyna pospolita występuje w Europie (z wyj. północnej Skandynawii), Azja Mniejsza, Kaukaz. W Polsce rozpowszechniona na terenie całego kraju. Długość życia i tempo wzrostu. Krzew krótkowieczny, stosunkowo wolno rosnący. Osiąga wiek 70-80(100) lat. Rozmiary. Wysokość 4-6(10)m. Średnica (pojedynczego) pnia 0.1-0.2(0.25)m.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T19:38:05+02:00
-jarząb pospolity-Lubiń gm. Świnoujście, woj. szczecińskie.Wiek drzewa oblicza się na 135 lat, obwód 183 cm, pierśnica 58 cm, a wysokość drzewa 15 m.
-robinia akacjowa-Najstarszy egzemplarz Robinii wg Pacyniaka rośnie w Krakowie i liczy sobie około 208 lat, ma w obwodzie 447 cm, pierśnicę - 168 cm, wysokość 27 m. Rośnie on na ul. Kopernika przed gmachem Obserwatorium Astronomicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego