Odpowiedzi

2010-02-08T16:07:16+01:00
W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki.Rzem miały 35 głów i 94 nogi.Jle było bażantów ,a ile królików? To zadanie ma być w formie równania .Proszę o dobre rozwiązanie z góry dzięki ;)

x - liczba królików
y - liczba bażantów

x + y = 35 ( liczba głów)
4x + 2y = 94 ( liczba nóg)

x = 35 - y
4(35 - y) + 2y = 94

x = 35 -y
140 - 4y + 2y = 94

x = 35 -y
-2y = 94 - 140

x = 35 -y
-2y = -46

x = 35 -y
y = (-46 ) : (-2)

x = 35 -y
y = 23

x = 35 - 23 = 12
y = 23

x = 12
y = 23

W ogrodzie było 12 królików i 23 bażanty
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:07:44+01:00
X - ilość bażantów
y - ilość królików

x+y=35
2x+4y=94


x=35-y
2(35-y)+4y=94

x=35-y
70-2y+4y=94

x=35-y
2y=24 /:2

x=35-y
y=12

x=35-12
y=12

x=23
y=12

Odp: Królików było 12, a bażantów 23.
3 4 3
2010-02-08T16:08:27+01:00
13 królików i 27 baźantów
1 1 1