Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:09:44+01:00
Zwierzęta są pokryte grubym futrem, przez co nie marzną i nie jest im zimno, maja odpowiednie kopyta do wspinaczki w górach, mają bardzo małe uszy przez które ucieka mało ciepła, mają szary lub biały kolor futra co umożliwia im ochronę przed drapieżnikami (kamuflaż)

Rośliny rosną bardzo nisko nad ziemią (zachowują ciepłą temperaturę)
83 3 83
2010-02-08T16:17:37+01:00

-Rośliny zasiedlające ten obszar poddawane są działaniu niekorzystnych czynników, co jest przyczyną pojawienia się specyficznych przystosowań umożliwiających przetrwanie
-rosną bardzo nisko nad ziemią (zachowują ciepla temperaurę)
-Bardzo ciekawą formą przystosowania się do górskich warunków jest żyworodność roślin.
-zwierzęta są pokryte grubym futrem, przez co nie marzną i nie jest im zimn, maja odpowiednie kopyta do wspinaczki w górach, mają bardzo małe uszy przez które ucieka mało ciepła, mają szary lub biały kolor futra co umożliwia im ochronę przed drapieżnikami (kamuflaż)
85 3 85
2010-02-08T16:44:13+01:00
Rosliny:
obfite owlosienie,rodzaj filcu(szarotka)
-zgrubiala skorka
-liscie przeksztalcone w ciernie
-niski wzrost
-szybki rozwoj
-wczesne zakwitanie
-skupianie sie w geste darnie(poduszki)
-duze barwne i wonne kwiaty
-mozliwosc zmniejszania zawartosci wody w soku kom.
-wieloletniosc
-zyworodnosc(kosodrzewina)
-odporne na dzialanie wiatru,niskich temp.
zwierzeta
-dluzsze tylne konczyny(kozice)
-cieplejsze futra albo siersc
-racice(kozice)
-przesypianie zimy z powodu mniejszej ilosci pokarmu(niedzwiedzie)
-odporne na chlod susze
9
106 3 106