Zad.1.

Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów.Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Obliczyłeś ceny biletów ulgowych i normalnych.(Bilet normalny kosztuje 8 zł,a bilet ulgowy kosztuje 5 zł. ) Oblicz teraz,ilu widzów kupiło bilet ulgowy,a ilu bilet normalny.

To zadanie jest z podręcznik matematyka z plusem 2 gimnazjum. (zad.9b str. 105)

Liczę na szybką odpowiedź. :)
Daję naj. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:12:10+01:00
X - liczba osób które kupiła bilet ulgowy
y - liczba osób które kupiła bilet normalny


x + y = 420 /*-5
5x + 8y =2640

-5x - 5y = -2100
5x + 8y = 2640

3y= 540/ :3
y = 180

x + y = 420
x + 180 = 420
x = 420 - 180
x = 240


Odp. Na film zakupiono 240 biletów ulgowych i 180 biletów normalnych
2010-02-08T16:16:02+01:00
X-ilość biletów normalnych po 8zł
y-ilość biletów ulgowych po 5zł
x+y=420
x=420-y
8x+5y=2640
8*(420-y)+5y=2640
3360-8y+5y=2640
-3y=2640-3360
-3y=-720 /:(-3)
y=240

x+y=420
x+240=420
x=420-240
x=180
spr

8*x+5*y=2640
8*180+5*240=2640
1440+1200=2640
2640=2640
L=P
odp.normalnych biletów kupiło 180 widzów,a ulgowych 240 widzów