Odpowiedzi

2009-10-09T20:16:41+02:00
1. 5l = 100%
x = 20%

x=5x20:100=1l

Odp.Trzeba dolać 1 litr soku:)

2.Nie chce mi sie wyciągać zeszytu z chemi ze wzorem na stęzenie:D
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T20:19:07+02:00
1.Ile litrów soku trzeba dodać do 5 litrów wody żeby mieszanka zawierała 20% soku?

x - sok w litrach

5 ---- 80% (po rozcieńczeniu, 5l wody będzie w 80% naszego napoju)
x ---- 20% (po rozcieńczeniu, x litrów soku będzie 20 %)

x = 5*0,25 = 1,25l

odp. trzeba dodać 1,25l soku


2.Do 5 litów wody dodano 0,75 litra soku. Ilu procentowy roztwór otrzymano?

x - nasza procentowa zawartość soku w napoju

5+0,75 ---- 100%
0,75 ---- x

x = (0,75 * 100% ) / 5,75 ~= 13%
odp. otrzymano 13% roztwór
4 3 4
2009-10-09T21:27:00+02:00
Trzeba dolać 1 litr soku
5+0,75=100%
0,75=x
x=(0,75x100):5,75=13%
otrzymano 13% roztwór
4 3 4