Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:20:33+01:00
X= ilość w kg cukierkow za 18 zl
y -ilosc w kg cukierkow za 20 zl

18x + 20y = 290
x+y = 15

x=15-y
18(15-y) + 20y = 290
270 -18y +20y = 290
2y=20 / : 2
y=10

x=15-10 = 5

x=5
y=10
4 5 4
2010-02-08T16:22:50+01:00
Jeżeli oznaczyć:
m1 - masa cukierków po 18zł/kg
m2 - masa cukierków po 20zł/kg

To możemy zbudować układ równań:
m1 + m2 = 15kg
m1 * 18zł/kg + m2 * 20zł/kg = 290zł

Rozwiązanie tego układu:
m1 = 15 - m2
15 - m2*18 + m2 * 20 = 290

m1 = 15 - m2
270 - m2 * 18 + m2 * 20 = 290

m1 = 15 - m2
2*m2 = 20

m2 = 10[kg]
m1 = 5[kg]
Odp. Należy wziąć 5kg cukierków po 18zł/kg i 10kg cukierków po 20zł/kg.
1 1 1