Odpowiedzi

2010-02-08T16:23:43+01:00
Koleniowate (Squalidae) – rodzina ryb chrzęstnoszkieletowych.
Kongerowate (Congridae) – rodzina morskich ryb węgorzokształtnych.
Krążkopławy (Scyphozoa) - gromada parzydełkowców.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:24:54+01:00
Koleniowate (Squalidae) – rodzina ryb chrzęstnoszkieletowych z rzędu koleniokształtnych obejmująca gatunki głębokowodne i głębinowe.

kongerowate, kongrowate, kongery (Congridae) – rodzina morskich ryb węgorzokształtnych obejmująca około 150 znacznie zróżnicowanych gatunków.

Krążkopławy (Scyphozoa) - gromada parzydełkowców; dominującym stadium w cyklu życiowym krążkopławów jest meduza. Zdarza się, że stadium polipa w ogóle nie występuje. Krążkopławy zasiedlają przeważnie morza o dużym zasoleniu. Niektóre z nich osiągają bardzo duże rozmiary.Charakteryzują się grubą warstwą mezoglei i stosunkowo przejrzystym ciałem. Posiadają ropalia, czyli ciałka brzeżne, będące narządami zmysłu. Bałtyk zamieszkuje jedna przedstawicielka gromady: chełbia modra, gatunek dobrze znoszący niskie zasolenie tego morza.
1 1 1