Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:32:54+01:00
- Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli, rojnika, rozchodnika, agawy.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli, groszku wiosennego.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys, grochodrzew.

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.
57 4 57
2010-02-08T17:10:04+01:00
A.) korzenie spichrzowe - rosliny magazynują tam substancje odżywcze np. marchewka,rzodkiewka

b.) korzenie czepne - sluza do przymocowywania sie go gałęzi pni drzew np. bluszcz

c.) korzenie powietrzne - organizmy zyjace na pniach roślin pochłaniają wode w postaci pary do tego sluza im korzenie powietrzne np. storczyk

d.) korzenie ssawkowe - takie korzenie posiadają rośliny przeprowadzające fotosyntezę wykorzystując do tego wode od innych roślin np. jemioła
16 3 16