Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Awia
  • Początkujący
2010-02-08T16:32:02+01:00
Formy rusyfikacji w szkołach:
- zakaz posługiwania się językiem polskim na terenie szkół
- nieobowiązkowe uczestniczenie w lekcjach j. polskiego
- ograniczenie nauki j.polskiego do prymitywnych ćwiczeń
- umieszczanie w planie nauczania j.polskiego w godzinach najmniej dogodnych dla uczniów
- faworyzowanie uczniów ulegających rusyfikacji
- stosowanie rosyjskich metod nauczania, sposobu myślenia.
- obarczanie pamięci ucznia składem rodziny panującej w Rosji
- kontrolowanie poczynań i lektur uczniów na stancji
- zatajanie prawdziwej historii

WALKA antyrusyfikatorska:
- czytanie literatury polskiej
- bunt przeciw systemowi
- potajemne spotkania
- zakładanie kółek samokształceniowych
- oportunizm
- uczestnictwo w zajęciach polskiego
- mówienie po Polsku
8 4 8
2010-02-08T16:33:32+01:00
Sposoby rusyfikacji:
ośmieszanie uczniów
rewizje
szpiegowanie
przekupowanie
zapraszanie do teatrów
chwalenie uczniów
Sposoby walik
recytacja polskich wierszy
czytanie polskich klsiążek
5 1 5